Uusia työntekijöitä Sastamalan seurakunnassa

Sastamalan seurakunnassa aloittaa kevään ja kesän aikana kuusi uutta työntekijää. Seurakunnassa on ollut huhtikuussa haettavana kaksi papin virkaa, diakonian virka sekä kesäteologin ja nuorisotyön kesätyöntekijän paikat. Kesän kynnyksellä seurakunnassa aloittaa lukuisa joukko työntekijöitä, kun myös kesäajan työntekijät aloittavat tehtävissään.

Pappi pitää hartautta Pyhän Olavin kirkossa.

Kesän kynnyksellä seurakunnassa aloittaa lukuisa joukko työntekijöitä, seurakunnan työntekijämäärä nousee kuudestakymmenestä enimmillään sataan.

Avoinna olleeseen Etelä-Tyrvään seurakuntapastorin virkaan Sastamalan kirkkoneuvosto on valinnut pastori Aija Aurénin. Hän on hoitanut sijaisena tehtävää vuoden alusta alkaen. Etelä-Tyrvään papin paikka kiinnosti neljää hakijaa. Seurakunta on pyytänyt tuomiokapitulilta Aurénille virkamääräystä Sastamalaan heti kesän alusta.

Seurakunnan tiedotuksesta ja viestinnästä vastaavan papin virkaan kirkkoneuvosto valitsi Henrik Pääkkösen. Hän työskentelee tällä hetkellä Oriveden seurakunnan tiedotuspappina. Tampereen hiippakunnan tuomikapituli antanee Pääkköselle virkamääräyksen Sastamalaan heinäkuun alusta. Tiedotuspapin virkaan saapui kolme hakemusta.

Huhtikuun kirkkoneuvostossa valittiin myös sairaanhoitaja-diakonissa Ilona Lakkonen diakonian virkaan. Virkaa tavoitteli viisi hakijaa. Lakkonen on työskennellyt seurakunnassa jo pidemmän aikaa lastenohjaajan sijaisena. Hän ottaa uuden tehtävän vastaan kesäkuun alussa.

Määräaikaisena kanttorina työskentelevä Helena Bäckman jatkaa seurakunnassa kanttorin sijaisena syyskuun loppuun asti. Myös diakoniatyössä sijaisena kevään ajan työskennelleen Petra Pajamäen sijaisuutta on jatkettu. Kirkkoneuvosto hakee kirkkovaltuustolta lisätalousarvioon määrärahaa sijaisuuden jatkamiselle elokuun loppuun.

Seurakuntaan on kesän 2021 leiri- ja kesätoiminnan vahvistukseksi valittu kaksi työntekijää: kesäteologiksi Elisa Muraja ja nuorisotyön kesätyöntekijäksi Helmi Kiuru. Elisa Muraja on kolmannen vuoden teologian kandidaatti, ja hän työskentelee seurakunnassa kesäteologina kesäkuusta elokuun alkupäiviin. Helmi Kiuru opiskelee yhteisöpedagogiksi ja hänen on tarkoitus valmistua tänä keväänä. Helmi työskentelee nuorisotyön tiimissä kesäkuun alusta heinäkuun loppuun. Kirkkoherranviraston asiakaspalvelussa työskentelee kesän ajan toimistosihteeri Caroline Åhman. Hän aloittaa työt toukokuun lopussa.

Hautausmaille, leirikeskusten keittiöille ja Pyhän Olavin kirkon oppaaksi on palkattu yhteensä 44 työntekijää. Talousjohtaja Raimo Kempin mukaan kevättalvella haettavana olleisiin kausityöpaikkoihin saapui tänä vuonna hieman runsaat kaksisataa hakemusta. Kausityöntekijät ovat eri pituisissa työsuhteissa toukokuun ja lokakuun lopun välillä. Kausityöntekijöiden töiden käynnistyessä seurakunnan työntekijämäärä nousee kuudestakymmenestä enimmillään sataan.

Mon May 03 16:53:00 EEST 2021