Virrestä viis

Virrestä Viis - lauluryhmä saman pöydän äärellä.

Virrestä viis on tällä hetkellä tauolla, ilmoitamme jatkosta!

Virrestä viis on lauluryhmä, joka kokoontuu kerran viikossa Kiikan seurakuntatalossa. Ryhmä syntyi pari vuotta sitten, kun Kappelilaulajien toiminta Kiikan ja Keikyän alueelta loppui. Kanttori Jari Mattila kutsui koolle entisiä kuorolaisia ja kaikkia hengellisistä lauluista kiinnostuneita laulamaan yhdessä yksiäänisesti. Silloin aloitimme laulamalla Viisikielisen kirjan lauluja.

Lauluryhmässä aloittaneet ovat olleet mukana uskollisesti. Syy on varmaan se, että kaikki ovat kokeneet monella tavalla mieluisana yhdessä laulamisen kanttorin säestyksellä.  Olemme oppineet ryhmässä monia uusia lauluja ja virsiä. Viisikielisen lisäksi olemme laulaneet Siionin kannelta, Virsikirjaa ja sen lisävihkoa. Joulun ja muiden suurten juhlien alla paneudumme ajankohtaan sopiviin lauluihin. Jokaisessa kokoontumisessa saa esittää myös toivelauluja. Virrestä viis on silloin tällöin ollut avustamassa jumalanpalveluksissa ja joissakin seurakunnan tilaisuuksissa.

Lauluryhmä ja sen vetäjä kanttori Päivi Vuoristo iloitsevat jokaisesta uudesta laulajasta. Kaikki lauluhaluiset koko laajan Sastamalan alueelta ovat tervetulleita!

Teksti: Aili Riihimäki