Tule vapaaehtoiseksi!

Sinustako vapaaehtoinen?

Tarjolla on monenlaisia tehtäviä, oman kiinnostuksesi ja mahdollisuuksiesi mukaan. Ilmoittaudu oheisella lomakkeella haluamaasi tehtävään tai muuten vain. Voit myös ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijöihin, niin etsitään sinulle sopiva tehtävä.

Alta löydät otsikoiden takaa esimerkkejä mahdollisista työtehtävistä. Klikkaamalla haluamaasi otsikkoa saat lisätietoja työtehtävästä!

• Lähimmäispalvelu

Lähimmäinen käy tervehtimässä omalähimmäistään, ihmisenä ihmisen rinnalla. Lisätiedot: Marja Ritanen p. 050 3149049, Kirsi Tirri p. 050 3149044.

Uusia vapaaehtoisia tarvitaan koko ajan, seurakunnan ja SPR:n koulutuspäivä Sastamalaopistolla lauantaina 16.9.2023. Ilmoittautumiset Sastamalaopiston nettisivujen kautta.

Lähimmäisten työnohjausryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa Vammalan seurakuntatalolla.

• Apua keittiölle

Tarvitsemme apua eri tilaisuuksiin keittiölle ja kahvinkeittoon!

• Tarvitsemme monenlaisia osaajia erilaisiin vapaaehtoistehtäviin: asukastupiin, kerhojen vetäjäksi, muuttoavuksi, ulkoiluseuraksi, esirukoilijaksi, sukankutojaksi... Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin!

• Musiikki

Osaatko soittaa tai laulaa? Sinun kykyjäsi tarvitaan!

• Kiikan kappeliseurakunta

Tarvitsemme vapaaehtoisia:

• Tekstinlukijoiksi jumalanpalveluksiin
    • Juontajaksi pieniin juontotehtäviin
    • Puheiden pitäjiksi eri tilaisuuksiin
    • Lipun nostoista ja laskuista huolehtijaksi

• Villasukkien kutoja

Tarvitsemme villasukkia muistamisiksi konserttiesiintyjille.

• Lippujen ja ohjelmien myyjät

Konserttien lippujen ja ohjelmien myyntiin kaivataan vapaaehtoisia.

Nuori seurakunta tarvitsee

• Jauhopeukalot

Leipomista kotona tai seurakunnan tiloissa, yhdessä muiden innokkaiden kanssa erilaisia tapahtumia varten. Kakkuja, pullaa, sämpylöitä, pizzaa yms. kaivataan esim. nuorteniltoihin, lähetystoreille, lastentapahtumiin...

• Yövalvonta

Leireillä, kuten lastenleireillä ja rippileireillä, Leiriaholla ja Leirimajalla tarvitaan erityisesti kesäaikaan täysi-ikäisiä yövahteja, jotka rauhoittavat tarvittaessa leiriläisiä nukkumaan mutta ennen kaikkea huolehtivat mahdolliset ulkopuoliset pysymään pois leirialueelta. Valvonta-aika klo 23.00–07.30.

• Hartaudenpitäjä

Vapaaehtoiset avustavat hartauden pitämisessä tai pitävät niitä yhteistyössä työntekijöiden kanssa.

• Keittiöihminen

Vapaaehtoiset toimivat keittiön henkilökuntana, keittävät kahvit ja teet, laittavat tarjolla olevat tuotteet esille ja kohtaavat kävijöitä. Hygieniapassi olisi hyvä olla olemassa.

• Rukouspalvelija

Haetaan henkilöä, joka on valmis sielunhoidolliseen keskusteluun nuoren kanssa. Tärkeää olisi olla luotettavana aikuisena kristittynä tilanteessa läsnä, kunnioittaen toisen hengellistäkin kasvua. Luottokeskustelu edellyttää rukouspalvelijalta avointa mieltä, ihmissuhdetaitoja sekä laaja-alaista rukouksen tuntemusta. Työntekijät opastavat.

• Kerhonohjaaja kouluikäisten tyttöjen ja poikien kerhoon

Haetaan 15-90-vuotiaita kerhonohjaamisesta innostuneita vetäjiä kouluikäisille lasten ryhmille. Erityisesti toivoisimme poikia houkuttelevia aktiviteetteja (esim. musiikki, kädentaidot, pelit) taitavia harrastajia mukaan kerhonohjaajajoukkoomme. Tehtävään annetaan koulutusta ja opastusta.

• Ovimikko

Ovimikon tehtävänä on toimia valvojana nuortenilloissa Vammalan seurakuntatalolla. Ovimikko huolehtii esimerkiksi, ettei yhteisen ohjelman aikana käytävällä ravata ja ohjaa myöhässä tulijat suoraan ohjelmaan. Hän ohjeistaa myös yhteisten pelisääntöjen noudattamista. Tarvittaessa ovimikko tarkkailee myös ulkotiloja järjestyshäiriöiden ja luvattoman tupakoinnin välttämiseksi. Tehtävään tarvitaan täysi-ikäinen vapaaehtoinen. Nuorteniltoja pidetään talvikaudella perjantai-iltaisin. Tehtävää voi hoitaa sopimuksen mukaan esimerkiksi kerran kuukaudessa.