Kappelin historiaKeikyän keltainen, puinen kirkko kirkkaana päivänä.

Keikyä on ollut alun perin osa Suur-Huittisten pitäjää.

Keikyään rakennettiin ensimmäinen oma saarnahuone Hellänmäkeen keväällä 1687.
Keikyä itsenäistyi Huittisista omaksi seurakunnakseen 1919. Keikyän nykyinen, arkkitehti Josef Stenbäckin suunnittelema kirkko on rakennettu 1912 ja Keikyän seurakuntatalo v. 1976.

Keikyän kunnan ja Kiikan kunnan yhdistyttyä 1981 Äetsän kunnaksi, seurakunnat muodostivat yhteistä taloutta ja hallintoa hoitamaan Äetsän seurakuntayhtymän. Vuonna 2009 Äetsä oli Vammalan ja Mouhijärven kanssa perustamassa Sastamalan kaupunkia. Keikyän alue liittyi kappeliseurakuntana silloin perustettuun Sastamalan seurakuntaan.

Tarkempaa tietoa Keikyän kappeliseurakunnan historiasta voit lukea alla olevasta linkistä.

Sastamalan seurakunta, Keikyän kappeliseurakunta 24052020 | Arja Valtonen (pdf-tiedosto)

Kuvassa Keikyän vuonna 1912 valmistunut, arkkitehti Josef Stenbäckin suunnittelema, puukirkko.