Ilmakuvaa Keikyän kirkolta - Vaihtoehtoinen tekstikuvaus näkövammaisille

Kuvaan ilmestyy valkoinen tausta. Taustaäänenä alkaa soida klassista musiikkia.

Valkoisesta taustasta ilmestyy esille musta teksti "Sastamalan seurakunta" ja seurakunnan logo, jossa kaksi valkoista, kaarevaa viivaa piirtää neliskulmaiselle, punaiselle pohjalle kalaa muistuttavan muodon. Hetken näkyvissä oltuaan kuva häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan ja tilalle ilmestyy musta teksti: "Ilmakuvaa Keikyän kirkolta".

Hetken päästä teksti häivyttyy valkoiseen taustaan ja tausta häivyttyy kuvausdronella kuvattuun videoon, jossa kuvausdrone nousee ilmaan Keikyän kirkolle vievän, puiden reunustaman tien oikealta puolelta hyvin kirkkaana, aurinkoisena kesäpäivänä. Edessä on aukio, joka erkanee kolmeksi tienpätkäksi. Kaksi reunimmaista kiertää kirkon, keskimmäinen vie kirkon ovelle. Noustuaan ilmaan drone pysähtyy hetkeksi kirkon tornin kanssa samalle korkeudelle. Sitten se lähtee oikealle yläviistoon, pitäen kirkon samalla kuvassa näkyvissä. Pienen pätkän noustuaan se kulkee taas oikealle päin, ohittaen takaa kirkon edessä olevia puita. Kirkosta näkyy nyt katonharja ja torni, taistalla aukeaa oikealla näkymä kirkon hautuumaalle ja vasemmalla joki, jonka takana on maataloja, metsää ja peltoja.. Hetken päästä dronen sivuttaisliike lakkaa ja se alkaa nousta kohti taivasta, kääntäen kameraa korkeussuunnassa kohti kirkkoa. Sitten drone vetäytyy poispäin kirkosta, paljastaen laajemmin kirkon lähiympäristöä, kuten seurakuntatalon, maataloja ja niiden peltoja. Oikealla näkyy hautausmaa laajemmin, sen reunoilla olevia puita ja hautuumaasta oikealla puolella oleva puistoaukea teineen.

Sitten kuva häivyttyy kuvakulmaan, jossa drone lentää korkealta hautuumaa-alueen päädystä, ensin reunalla olevalta puustoalueelta hautuumaa-alueen aukealle ja siitä kohti kirkkoa. Kirkon taustalla on runsaasti metsää. Edetessään drone laskeutuu aluksi hitaasti kohti hautausmaan keskeltä menevää leveää tietä, näyttäen samalla haudat ja hautuumaalla kulkevat ihmiset pieninä. Etenemisen jatkuessa kameran ja dronen suunta kääntyy enemmän kohti kirkkoa. Dronen lento jatkuu nyt vaakasuuntaisesti, ohittaa hautuumaan toisen päädyn, lentäen kohti kirkon tornia. Päästyään kymmenisen metrin päähän tornista drone kääntyy nousuun ja kamera nousee pystysuunnassa kohti taivasta.

Siitä video häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan ja ruudulle ilmestyy musta teksti: "Drone: DJI Phantom 4. Kuvaaja: Lasse Hautala. Editoija: Hannu Grén."

Lopuksi teksti häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan, valkoinen tausta häivyttyy mustaksi taustaksi ja taustalla soiva musiikki häivyttyy hiljaisuuteen.

Tekstitys: Hannu Grén