Moottoripaja

Moottoripajalla korjataan ja huolletaan polttomoottorikäyttöisiä vempaimia ja laitteita. Myös polkupyörien huoltaminen on mahdollista.

Paja kokoontuu keskiviikkoisin klo 17.00-19.00 osoitteessa Sastamalankatu 2.

Moottoripaja toiminta ovat toteuttamassa Sastamalan seurakunnan nuorisotyö yhteistyössä Sastamalan Autourheilijoiden ja Vammalan moottoripyöräilijöiden kanssa.

Ohjaajina toimivat: Tarmo Marjamäki, Sanni Saarela, Jari Tuomisto, Markku Niemelä  ja Emmi Harjula.

Moottoripajalla nuorten on mahdollista korjata ja huoltaa omia mopojaan ohjaajan opastuksella. Lisäksi pajalla vietetään aikaa yhdessä, jutellaan ja kahvitellaan. Toiminta on suunnattu noin 14-17-vuotiaille nuorille. Pajalla toimintaan keskiviikkoiltaisin klo 17-19.

Sastamalan moottoripajan toiminnasta vastaa Sastamalan ev.lut. seurakunnan nuorisotyö yhteistyössä Sastamalan autourheilijat SAU ry:n, Vammalan moottoripyöräilijöisen VAMP:n ja Sastamalan koulutuskuntayhtymä SASKY:n kanssa.  Sastamalan koulutuskuntayhtymä tarjoaa tilat moottoripajatoiminnalle Tyrvään Käsi- ja taideteollisuus oppilaitokselta. Moottoripaja-hanke on yhteistyökumppanina tukemassa ja kehittämässä pajojen toimintaa yhdessä paikallisten toimijoiden kanssa.

Lisätietoja:

Sastamalan seurakunta nuorisotyönohjaaja Tarmo Marjamäki, 050-314 9085, tarmo.marjamaki(at)evl.fi (Korvaa "(at)" merkillä @.)

www.moottoripaja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

InstaGramissa: moottoripaja_ .

Mikä on  Moottoripaja-hanke?

Nuorten Keskuksella (nykyisin Lasten ja nuorten keskus) käynnistyi vuonna 2014 RAY:n rahoittama Moottoripaja-hanke, jonka tavoitteena on mallintaa moottoripajatoiminnasta valtakunnallinen erityisnuorisotyön menetelmä. Moottoripajoilla toiminnan ydin on nuorten tukeminen toiminnallisin keinoin. Kohderyhmän nuoret kaipaavat vahvempaa tukea kuin heille on tällä hetkellä mahdollista tarjota. Nuoret toimivat moottoripajoilla, joissa on saatavilla moniammatillista tukea ja ohjausta ja jossa he saavat myös työkokemusta.

Suomessa toimii tällä hetkellä parikymmentä moottoripajaa mm. seurakuntien, kuntien ja työpajojen toimesta. Tavoitteena on hankkeen aikana luoda vähintään kuusi uutta moottoripajaa. Moottoripajatoiminnan sisältöihin kuuluu liikennekasvatus, kouluopintojen tukeminen, syrjäytymisen ehkäisy, sosiaalinen vahvistaminen ja nuoren kokonaisvaltaisen kasvun tukeminen. Moottoripajaan tullaan kaverien, kouluyhteistyön, työvoimahallinnon, seurakuntadiakonian tai sosiaalitoimen yhteistyön kautta.

Lasten ja nuorten keskus on valtakunnallinen, kristillisen nuorisotyön palvelujärjestö. Järjestön työ vahvistaa nuorta uskossa, tukee hänen kasvuaan tasapainoiseksi ihmiseksi ja innostaa nuorta osallistumaan itsenäiseen toimintaan sekä seurakunnassa että ympäröivässä yhteiskunnassa.