Kinkerit siirtyvät kesään

Sastamalassa kinkeriperinne on elänyt voimakkaana ja seurakunnassa on järjestetty vuosittain jopa 50 kinkerit. Oleellinen osa kinkeriperinnettä on kokoontuminen seurakuntalaisten koteihin. Suuria kävijämääriä keränneiden kinkerien järjestäminen totuttuun tapaan ei ole mahdollista, joten seurakunta on päätynyt siirtämään kinkerit kesäaikaan.

Kinkerit siirtyvät kesään

Kokoontuminen voisi olla mahdollista kotien pihoilla tai ulkotiloissa, jolloin myös turvaetäisyyksien säilyttäminen on helpompaa.

Kinkeripaikoista sovitaan kevään mittaan, kesäkinkereitä pidetään lukumääräisesti vähemmän kuin tavallisena vuonna. Voit myös ilmoittaa halukkuutesi kinkerien pitoon soittamalla tai lähettämällä sähköpostia kirkkoherranvirastoon, p. 03 521 9090 ja kirkkoherranvirasto.sastamala@evl.fi.

2021-01-12 11:35:58.0