Tuliesitys Kiikoisten messussa 1. adventtina!

Valo saapuu!

Joulun odotus alkaa Kiikoisten messussa 1.adv. sunnuntaina 3.12.2023 klo 13 ja syttyy valo talven pimeyteen!

Suodenniemen Sävissä toimii KorentoArt ry., joka on ammattitaiteilijoiden pirkanmaalainen yhdistys. Ryhmä on moniammatillinen kokoonpano, musiikin, fyysisen teatterin ja visuaalisuuden saralta. KorentoArt tarjoaa sykähdyttäviä taide-esityksiä. Kiikoisten kirkossa ensimmäisenä adventtisunnuntaina on tuliesitys.

Tuliesitys ottaa vastaan kirkkoon saapujat pääovella. Kirkkoon ohjataan tulemaan pääovesta 12.40-12.55 välisenä aikana.

KorentoArt esittää toisen tuliesityksen messun alkuun joulumusiikin siivittämänä.

”Tulkaa valoon!”, sanoo adventin teksti Jesajan kirjassa. Sinä olet pitkän tumman syksyn elänyt ja tarvitset nyt joulun odotukseesi yhteistä messua, rukousta ja lauluja. Jeesus tulee sinun luoksesi. Hänestä tulee sinun joulun lapsesi ja Vapahtajasi.

Yhdessä otamme vastaan joulun valon. Ja sytytämme ensimmäisen adventin kynttilän.

Tuliesitys on turvallinen tapahtuma sekä katsojille että rakennuksille. Aito tuli aiheuttaa hieman savua, mutta tila on korkea ja sisällä kirkossa tuliesitys kestää muutaman minuutin, joten mitään terveydelle vaarallista tuliesityksessä ei ole.  Järjestäjät varmistavat tapahtuman turvallisuuden, paikalla on tuliturvahenkilö ja Kiikoisten vapaapalokunta kutsuttuna vieraana.

Messun jälkeen on kaikille tarjolla kirkkokahvit seurakuntatalolla ja KorentoArtin taiteilijoita pääsee jututtamaan.

Valo saapuu sinun jouluusi! Lämpimästi tervetuloa messuun Kiikoisiin. Toivoo Kiikoisten pappi Anu Jokinen-Lundén

2023-11-22 12:25:00.0