Synkkien virsien illat

Synkkien virsien illassa lauletaan yhdeksän virttä. Ne löytyvät virsikirjan osioista Kuolema ja iankaikkisuus, Muuttuva maailma, Kirkkovuoden päätös ja Jumala on turvamme.

Jarno Pietilä on valinnut Synkkien virsien illan laulut. Ne ovat tumman sävyisiä. Lauluilta on pyhäinpäivän jälkeen ja ennen marraskuun viimeistä sunnuntaita 26.11., joka on tuomiosunnuntai, kirkkovuoden viimeinen sunnuntai. Tuomiosunnuntain aihe on maailman aikojen päättyminen ja viimeinen tuomio. Virret ovat kristityn korvaan toiveikkaita, aika on Jumalan käsissä. Pyhäinpäivänä lauluissa voidaan katsella joko haudan suuntaan tai taivaaseen päin.

Synkkien virsien iltoja on kaksi. Karkun kirkossa keskiviikkona 8.11.2023 klo 18 ja Kiikoisten kirkossa torstaina 9.11.2023 klo 18. Ilta etenee yhteislaulujen, yksinlaulujen, musiikkiesitysten ja psalmitekstien vuorotellessa. Synkkien virsien illassa valo pilkottaa tumman sävyn takaa.

2023-10-20 12:39:56.0