Alfa

Somen keskustelupalstat ovat vahvistamassa mielipiteiden kärjistymistä. Ihmiset jakautuvat mielipiteineen entistä jyrkemmin toisiaan kyräileviin porurukoihin. Erityisesti hengellisellä kentällä rajanveto ”meihin oikeassa oleviin” ja ”noihin väärässä oleviin” on ollut jo perinteisestikin varsin jyrkkää.

Sastamalassa kuljetaan päinvastaiseen suuntaan. Paikalliset seurakunnat ovat ryhtyneet rakentamaan keskinäistä yhteistyötä. Sen tuloksena vastuuhenkilöiden yhteisistä rukousaamiaisista on kasvanut suuria joukkoja kokoavia Sastamala rukoilee -tapahtumia, laajaa yhteistyötä Se löytyi tapahtumassa sekä yhdessä toteutettuja Alfa-kursseja.

Jo yli 8 miljoonaa ihmistä noin 150 maasta on osallistunut Lontoossa sijaitsevassa Holy Trinity Brompton seurakunnassa kehitettyyn Alfa-kurssiin. Elämän tarkoituksesta ja kristinuskon peruskysymyksistä kertovan kurssin materiaali on käännetty jo 112 eri kielelle.

Alfa-kurssien suosio perustuu avoimeen ja rentoon ilmapiiriin. Jokainen kokoontuminen alkaa yhteisellä aterialla. Sitä seuraa alustus, josta keskustellaan ryhmissä. Kurssista ei peritä osallistumismaksua, mutta siitä huolimatta monet haluavat maksaa ateriasta sopivaksi katsomansa vapaaehtoisen maksun.

Sastamalan ev.lut. seurakunnan, Vammalan Helluntaiseurakunnan, Sastamalan Vapaaseurakunnan ja Vammalan Seudun Kansanlähetyksen yhteinen Alfa-kurssi alkaa torstaina 21.9.2023 kello 18. Paikkana on Sastamalan kirjaston yläkerta osoitteessa Sillankorvankatu1, Sastamala. Viikoittaisia kokoontumisia on yksitoista. Tämän lisäksi yhtenä viikonloppuna kurssilaisilla on mahdollisuus viettää hieman enemmän yhteistä aikaa toisiinsa tutustuen ja erityisesti Pyhään Henkeen liittyviä asioita opiskellen. Kurssin päätösjuhla on 7.12.2023.

Nyt alkavalle Alfa-kurssille on ilmoittauduttava perjantaihin 15.9. mennessä. Tiedusteluihin vastaa ja ilmoittautumisia ottaa vastaan Reijo Telaranta puh. 0400 412628, reijo.telaranta@kolumbus.fi.

Mon Sep 04 20:37:55 EEST 2023