Leirit ja retket perheille

Sastamalan seurakunta tarjoaa lapsille sekä perheille monenlaisia leiriä ja retkiä.

Tervetuloa viettämään kanssamme yhdessä iloisia hetkiä. Tälle sivulle nostamme näkyviin ajankohtaisia retkiämme ja leirejämme, jonne lapset ja perheet voivat osallistua. Kannattaa tutkia tätä sivua aina silloin tällöin - siten näet nopeasti, kun saat uusia mahdollisuuksia tulla mukaan!

Tämän sivun leirit ja retket on tarkoitettu perheille, jossa on alle kouluikäisiä lapsia.
Myös kouluikäiset ovat tervetulleita perheen mukana leireillemme!

Lisätietoja alle kouluikäisten toiminnasta antaa johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja Outi Tuulia-Haavisto, yhteystiedot alempana.

​​​​Lisätietoja kouluikäisten toiminnasta löydät "Kouluikäiset"- sivun alta tai tästä klikkaamalla.

Kuva Houhajärven Leirimajan Isolta pirtiltä, jossa lastenohjaaja pitää hartautta perheleirillä.

Perheiden leirikesä

Kesän kivoin juttu tarkoittaa sitä, että pakataan reput ja lähdetään porukalla leirille!
Houhajärven leirimaja odottaa perheitä tänä vuonna yhteiseen ajan viettoon ja olemmekin saaneet kaikki leirit sijoitettua mukavasti heinä-elokuun vaihteeseen. Kerhoista tutut lastenohjaajat valmistelevat kesän leirejä innoissaan ja keksivät perheille ohjelmaa, jotta leiri jäisi mukavana muistona kaikkien mieliin. Mukana leirejämme siunaamassa on tietenkin taivaan Isä, josta kuullaan leirillä myös kertomuksia ja lauluja.

Kesän 2024 Perheleirit Houhajärven Leirimajalla (Kangastie 275, 38250 Sastamala):

pe-la 19-20.7. Perheleiri 1, hinnat: 21€/aikuiset, 18€/koululaiset, 12€/alle kouluikäiset

ma-ti 22.-23.7. Perheleiri 2, hinnat: 21€/aikuiset, 18€/koululaiset, 12€/alle kouluikäiset

ke-pe 24.-26.7. Perheleiri 3, hinnat: 28€/aikuiset, 24€/koululaiset, 16€/alle kouluikäiset

la-su 27.-28.7. Perheleiri 4, hinnat: 21€/aikuiset, 18€/koululaiset, 12€/alle kouluikäiset

pe-la 2.-3.8. Isä-lapsileiri, hinnat: 21€/aikuiset, 18€/koululaiset, 12€/alle kouluikäiset

Ilmoittautuminen perheleireille avautuu 2.5. klo 12!

Leiripäivät alkukesällä 2024:

to 30.5. Houhajärven Leirimaja (Kangastie 275, 38250 Sastamala)

ti 4.6. Salmin Leirikeskus (Salmentie 44, 38510 Sastamala)

Perheille suunnatut leiripäivät ovat mukava, yhteinen startti kesään kivan tekemisen parissa. Vuosittain vaihtuvat teeman ympärille keksimme ja toteutamme monenlaista tekemistä, jolloin aika kuluu mainiosti mukavassa leirikeskuksessa. Päivä alkaa lipunnostolla klo 10, jonka jälkeen kierrämme ryhmissä tehtäväpisteeltä seuraavalle. Välillä syömme keittolounaan ja lopuksi kokoonnumme yhteiseen lopetukseen noin klo 14.
Leiripäivään voit lähteä yhdessä oman perheen kesken, kummien tai vaikka mummien kanssa.
Leiripäivän aikana lapset ovat huoltajiensa vastuulla ja päivän ideana on nauttia lapsen kanssa yhteisestä tekemisestä ja iloita tulevasta kesästä!
Leiripäivän hinta on 3e/hlö, sis. lounas & kahvi.

Leiripäiviin voi ilmoittautua 27.5. saakka. Tämän jälkeen voit kysyä mukaanpääsyä: Anneli 050 3149068

Ilmoittautumiseen tästä!

Perheiden retki Kiviniityn kotieläinpuistoon.

Perinteinen kesäretki suuntautuu Kiviniityn kotieläinpuistoon, jonne on kiva lähteä oman perheen tai vaikka kaveriperheen kanssa treffit sopien. Seurakunnan järjestämän retken bonuksena on hieman edullisempi sisäänpääsy, sekä hintaan sisällytetty eväshetki makkaran ja mehun muodossa. Käytössämme on grillikatos, jonka suojassa on mukava viettää ruokatauko porrastetusti klo 11-13 välissä. Omia lisäeväitä saa, ja kannattaa, ottaa mukaan retkelle! Hyvin lämpimänä ja aurinkoisena päivänä kannattaa varata juomapullot helposti saataville, sekä suojata pää erityisesti perheen pienimmiltä.

Kiviniityn kotieläinpuistoon saavutaan omin autoin ja retkimaksu maksetaan käteisellä puiston sisäänpääsyportilla. Puistossa on mahdollisuus myös poniratsastukseen, joka ostetaan erikseen kahvilassa/sisäänpääsyportilla. Puistossa on kahvio, sisävessat ja kulku puistossa on pääosin esteetöntä.

Ilmoittautuminen retkelle mukaan 5.6. mennessä. Lisätiedot: Anneli 050 3149068

Äitien yöretki

Huom! Tällä hetkellä ei vielä ole tiedossa yöretkeä, mutta seuraathan some-kanavien ajankohtaisia tiedotteita.

Unohda hetkeksi kotityöt ja lähde vertaistuen pariin Houhajärven Leirimajalle!
Äitien yöretki on suunnattu lapsiperheiden äideille, joiden arki täyttyy pyykinpesusta ja ruoanlaitosta. Nyt saa luvan kanssa hengähtää, hoitaa omaa hengellisyyttään ja vaihtaa ajatuksia (tai vaan nukkua).

Yöretki alkaa perjantaina illansuussa (noin klo 17.30) alkaen tutustumisilla ja kuulumisien vaihdolla. Ilta jatkuu ohjelman merkeissä ja iltapalaa nautitaan kodalla, jonka jälkeen voi saunoa tai jatkaa iltaa mukavasti jutellen tai vaikka pelaten. Lauantai-aamuna nautimme yksinkertaisen aamupalan/kahvin omaan tahtiin, ja n. klo 9.30 alkaa yhteinen toimintahetki. Yöretki päättyy noin klo 12, jota ennen nautimme yhteisen brunssin.

Majoittautuminen tapahtuu neljän hengen huoneessa, joihin majoitamme kuitenkin korkeintaan kaksi henkilöä. Poikkeuksena tapaukset, jossa esim. ystävykset haluavat kaikki samaan huoneeseen. Tälläisissa tapauksissa huoneen voi jakaa myös 3-4 henkilöä.
Merkitse lomakkeeseen tieto, miten toivot toimittavan. Yöretken hinta on 20 € (sis. yöpyminen, tarjoilu ja toiminta).

Ilmoittautuminen yöretkelle klikkaamalla linkkiä! Klikkaa tästä ilmoittautumiseen!

Ota seurantaan Facebook-sivumme (Sastamalan seurakunnan varhaiskasvatus)Linkki avautuu uudessa välilehdessä ja YouTube-kanavammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Sosiaalisen median kanavilla julkaisemme ajantasaista tietoa toiminnastamme ja mahdollisista tempauksista, jota toteutamme.
Sivut ovat julkisia ja näkyvät niillekin, jotka eivät ole kirjautuneena palveluun.

Johtava varhaiskasvatuksen ohjaaja
Sastamalan seurakunta Kiikoinen