Perhejuhlien järjestäminen seurakunnan tiloissa

Ohjeita perhejuhlien järjestämisestä seurakunnan tiloissa.

YLEISTÄ

Sastamalan seurakunta vuokraa Vammalan, Karkun, Kiikan, Keikyän, Kiikoisten, Sammaljoen, Salokunnan, Mouhijärven ja Suodenniemen seurakuntatalon sekä Houhajärven leirimajan, Kiimajärven leiriahon ja Suodenniemen Salmin leirikeskuksen tiloja perhejuhlia varten.

Vuokrattavia tiloja ovat seurakuntatalojen salit ja kahviot. Leiriaho on vuokrattavissa vain kesäaikana. Leirimajalla vuokrataan majoitustiloja, saunaa ja keittiötä. Salmissa sauna on vuokrattavissa vain kesällä, päärakennusta vuokrataan ympärivuoden. Hinnastosta näkee tilojen paikkamäärät.

TILOJA VUOKRATAAN SEURAAVIIN TILAISUUKSIIN:

• kastetilaisuus ja sen jälkeinen kastejuhla
  • häätilaisuus
  • kirkollisen siunaustilaisuuden jälkeinen muistotilaisuus
  • rippijuhla
  • syntymäpäiväjuhla (50-vuotisjuhlat ja varttuneemmat)

TILOISTA PERITÄÄN:

• Tilavuokra, jonka kirkkoneuvosto on vahvistanut
  • Pöytäliinojen käyttökorvaus (korvaus vastaa liinojen pesettämisestä seurakunnalle aiheutuvia kuluja)
  • Seurakuntatalojen tilavuokraa ei peritä kastejuhlasta kun vanhemmat/isovanhemmat ovat Sastamalan srk:n jäseniä. Pöydillä on kaitaliinat. Mikäli tilataan pöytäliinat, niistä peritään käyttökorvaus.

Seurakunta lähettää varaajalle (varaamisen yhteydessä ilmoitetulle yhteyshenkilölle) laskun tilaisuuden jälkeen.

TILOJEN VARUSTELU:

Tiloissa on tarvittavat astiastot, kynttiläjalat ja kukkamaljakoita.

Kastetilaisuutta varten on kastemalja ja kastepöydälle kynttilä.

Muistotilaisuutta varten on kuvapöytä ja kynttilä.

Tilaisuuden järjestäjien on hyvä tutustua tilaan keittiöineen ja niissä käytettävissä olevaan varusteluun etukäteen.

TILAVARAUKSEN TEKEMINEN

Tilat varataan kirkkoherranvirastosta puh. 03 521 9090.

KÄYTÄNNÖN JÄRJESTELYISTÄ SOPIMINEN VAHTIMESTARIN KANSSA

Viimeistään noin viikkoa ennen tilaisuutta varaajan tulee ottaa puhelimitse yhteyttä vahtimestariin tarvittavien yksityiskohtien sopimiseksi. Jos varaaja haluaa ennakkoon tutustua tilaan, sen kalustukseen, käytettävissä olevaan astiastoon ja muihin käytännön asioihin, tästäkin sovitaan vahtimestarin kanssa.

Ennen tilaisuuden alkua tilaan voi tulla tekemään valmisteluja enintään kaksi (2) tuntia ennen tilaisuuden alkua. Vahtimestarin kanssa tulee ennakkoon sopia tarkka tuloaika, jota myös tulee noudattaa. Tällöin vahtimestari on paikalla, avaa oven ja opastaa tarvittaessa laitteiden käytössä.

Tilaisuuden kesto voi olla noin viisi (5) tuntia.

Tilaisuuden päättyessä varaajan tulee ottaa puhelimitse yhteyttä vuorossa olevaan vahtimestariin ja ilmoittaa tilaisuuden päättymisestä. Vahtimestarin tehtävänä on sitten tarkistaa, että tila on saatettu sopimuksen mukaiseen järjestykseen.

TARJOILUN JÄRJESTÄMINEN

Kaikki tarjoiluun liittyvät järjestelyt hoitaa tilaisuuden varaaja. Seurakunta ei siis kustanna tarjoiluja eikä seurakunnalla myöskään ole henkilöstöä tarjoiluun liittyviin järjestelyihin, kuten pöytiin kattamista tai tarjoilun esiin asettamista varten.

Salien ja kahvioiden pöytiin asetetaan kaitaliinat, tilaisuuteen varatuista pöytäliinoista huolehtii seurakunta, asiasta sovitaan tilaisuutta varattaessa.

Myös tilaisuuden jälkitoimet (tiskaaminen, keittiön siivous) kuuluu tilaisuuden varaajalle.

Tilan siistimisen liittyvät ohjeet löytyvät kyseisen seurakuntatalon keittiöstä.

TARJOILUUN LIITTYVIÄ YKSITYISKOHTIA

Seurakunnan tilojen luonteeseen kuuluu, että tilaisuuksissa ei tarjota mitään alkoholipitoisia juomia.
Ainoa poikkeus on alkoholipitoisen onnittelumaljan (kuohuviini, siideri) tarjoaminen.

Sastamalan seurakunnan linjaamista pandemianaikaisista toimintaohjeista seurakunnan keittiötiloissa saatte lisätietoa kirkkoherranvirastosta

puh. 03 5219090.

| Jaa sivu