Pyhän Marian kirkon alttaritaulun konservointiin 15 000€ avustus

Tänään juotiin juhlakahvit Sastamalan seurakunnan virastotalossa. Karkun Pyhän Marian kirkon 270 vuotta vanha kirkon alttaritauluo on konservoitavana ja Tyrvään seudun kotiseutuyhdistys oli anonut konservointiin apurahaa, jollainen nyt saatiin. Hämeen museoseura oli myöntänyt loppuvuodesta kokouksessaan yksimielisesti apurahan 15 000 euroa alttaritaulun konservointiin.

Avustussumman 15 000 euroa Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistys luovutti kokonaisuudessaan Sastamalan seurakunnalle.

Kuvassa avustuksen luovutusta vastaanottamassa vasemmalta kirkkoherra Vesa Aurén ja talousjohtaja Sanna Kemppi. Avustusta luovuttamassa ovat Tyrvään seudun Kotiseutuyhdistyksestä puheenjohtaja Erkki Välimäki ja sihteeri Maiju Vuorenoja sekä kuvassa heidän välissään Hämeen Museoseurasta Sirkku Lehto ja Maritta Pahlman.

Alttaritaulun konservoinnin aikataulu on sellainen, että taulu voisi olla mahdollista saada entisöitynä kirkkoon jo tulevan kesän Sastamala Gregorianaan 13.-16. heinäkuuta.

2023-02-28 19:54:00.0