Apua sinulle - Diakonia

Diakonia on yksi kirkon perustehtävistä. Se on kristillisestä rakkaudesta lähtevää auttamista kaikenikäisten ihmisten parissa. Se on keskustelua, tukemista, sielunhoitoa ja aineellista auttamista. Diakoniatyö järjestää myös ryhmätoimintaa.

Keskusteluapu ja neuvonta

Elämässä on usein tilanteita, jolloin tarvitsemme apua. Keskustelua, sielunhoitoa, käytännön apua kriisin keskelle – tilanteet vaihtelevat. Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin, niin selvitellään asioita yhdessä. Jos olet yksinäinen, sairas, kärsit päihde- tai mielenterveysongelmista tai muuten vain kaipaat kuuntelijaa, ota yhteyttä! Työntekijä voi tavata sinut kotonasi tai seurakunnan tiloissa. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Voit myös jättää diakoniaan yhteydenottopyynnön tästä linkistä, niin otamme yhteyttä sinuunpäin.

Avustukset

Diakoniatyö saa paikkakunnan ruokakaupoilta elintarvikkeita jaettavaksi eteenpäin.

Erityisissä tilanteissa seurakunta voi antaa myös avustuksia. Hakiessasi avustuksia, otathan diakoniatoimistolle tullessasi mukaasi viimeisimmät tositteet tuloistasi ja menoistasi (esim. toimeentulotukilaskelma sekä mahdollinen tosite veloista).

Tarkempia tietoja ruokajakeluista ja avustuksista voit kysyä diakoniatyöntekijöiltä. Tietoa hävikkiruokajakeluistamme löytyy myös netistä ruoka-apu.fi -palvelusta.

Apua arjen keskelle

Seurakunta ja kirkko tarjoavat myös monenlaista muuta apua. Katso vaihtoehtoja Kirkon keskusteluavun sivustolta osoitteesta http://www.kirkonkeskusteluapua.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä