Tervetuloa jumalanpalvelukseen!

Kolme kolehdinkerääjää kirkossa.

Osmo Rauhalan maalaama alttari Pyhän Olavin kirkossa.

Jumalanpalvelus on seurakunnan sydän ja Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kohtaamisen paikka. Ilman jumalanpalvelusta ei ole seurakuntaakaan. Seurakuntamme erityispiirteenä on yksitoista kirkkoa. Pyrimme säännölliseen jumalanpalveluselämään eri puolilla seurakuntaa.

Sastamalan seurakunnan jumalanpalveluksissa noudatetaan pääsääntöisesti seuraavia järjestelyjä:

Tyrvään kirkko on seurakuntamme pääkirkko ja siellä on messu vuoden jokaisena sunnuntaina klo 10.

Tyrvään kirkon jumalanpalvelukset striimataan YouTube-kanavallamme ja radioidaan suorana lähetyksenä Iskelmä Sastamalassa.

Kesällä on kerran kuukaudessa messu myös Tyrvään Pyhän Olavin kirkossa.

Sammaljoen, Karkun ja Kiikoisten kirkoissa messu on kuukauden ensimmäinen ja kolmas sunnuntai joko klo 10 tai 13.

Karkun kirkon jumalanpalvelukset siirtyvät kesäkuukausiksi Karkun Pyhän Marian kirkolle.

Suodenniemellä ja Mouhijärvellä messut ovat kuukauden toinen ja neljäs sunnuntai joko klo 10 tai klo 13.

Kiikassa ja Keikyässä messut ovat myös kuukauden toinen ja neljäs sunnuntai joko klo 10, klo 13 tai klo 18.

Salokunnan kirkossa on messu yleensä kuukauden neljäntenä sunnuntaina klo 13.

Talvella - joulusta pääsiäiseen - jumalanpalvelukset voidaan pitää muutamien kappeliseurakuntien kirkkojen sijaan niiden seurakuntataloilla.

Jouluna ja pääsiäisenä jumalanpalveluksia on muutenkin kuin sunnuntaisin ja myös kellonajat vaihtelevat normaaleista pyhäpäivistä.

Samoin valtiollisina juhlapäivinä, kuten itsenäisyyspäivänä ja uudenvuodenpäivänä sekä arkipyhinä, loppiaisena ja helatorstaina jumalanpalvelusten paikat ja kellonajat vaihtelevat ja ne on aina hyvä tarkistaa paikallislehdistä kirkollisista ilmoituksista tai seurakunnan internetsivuilta.