Jumalanpalvelukset ja ehtoollishetket kirkoissa ja radiossa

Kokoontumisrajoitusten jatkuessa ankarina läpi koko talven ja ehkä keväänkin ovat seurakunnan työntekijät - viranomaisten kanssa neuvoteltuaan – selvittäneet, miten ehtoollinen voidaan tarjota turvallisesti sääntöjä noudattaen. Ehtoolliselle pääsee radioidun jumalanpalveluksen jälkeen Tyrvään kirkossa ja kappeleiden alueella alle 10 henkilön ehtoollishetkissä.

Jumalanpalvelukset  ja ehtoollishetket kirkoissa ja radiossa

Jumalanpalvelukset ja ehtoollishetket kirkoissa ja radiossa

Tyrvään kirkon messut toteutetaan tammi-helmikuun ajan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Jumalanpalvelukseen voi osallistua radion välityksellä klo 10-11 ja sen jälkeen noin klo 11-13 aikana seurakuntalaiset voivat tulla yksin, kaksin tai perheenä ehtoolliselle Tyrvään kirkkoon. Iskelmä Sastamala lähettää jumalanpalvelukset suorana lähetyksenä taajuudella 97,7 MHz. Lähetyksen voi kuunnella myös nettiradiosta.

Ehtoollishetket kappeleiden alueella

Seurakuntamme useissa kirkoissa ja seurakuntataloissa aletaan toteuttaa kahdesti kuukaudessa ainakin pari peräkkäistä pienimuotoista messua, ehtoollishetkeä. Noin puolen tunnin mittaisiin ehtoollishetkiin voi nykyisten kokoontumisrajoitusten puitteissa voi osallistua vain 10 henkeä kerrallaan. Tilaisuuksiin ilmoittaudutaan etukäteen joko puhelimitse tai tekstiviestillä. Käytäthän suojamaskia ja käsidesiä!

Tarkemmat tiedot näiden ehtoollishetkien päivämääristä, kellonajoista ja ilmoittautumisesta annetaan viikoittain seurakuntatiedoissa.

Mon Jan 18 16:00:00 EET 2021