Seurakunnan hengellinen toiminta koronaviruksen aiheuttamissa poikkeusoloissa

Sastamalan seurakunta hoitaa hengellistä tehtäväänsä myös koronaviruksen aiheuttamissa poikkeusoloissa. Kokoontumisrajoitusten vuoksi viikkotoiminta on keskeytetty toistaiseksi, mutta jumalanpalveluksia ja hartauksia voi kuunnella radiosta, hartauksia voi katsella Facebookissa ja Tyrvään kirkkoon voi tulla hiljentymään ja rukoilemaan päivittäin klo 16-20.

2013_11 Finlaysonin kirkko_0159.jpg

Sanna Krook, Kirkon kuvapankki.

Seurakunnan toiminnan sydän on jumalanpalvelus. Jumalanpalvelukset jatkuvat Tyrvään kirkossa, mutta ne toimitetaan ilman kirkkotilassa läsnä olevaa seurakuntaa. Tyrvään kirkon jumalanpalvelus välitetään joka sunnuntain klo 10 suorana lähetyksenä Iskelmä Sastamalan taajuudella 97,7 MHz. Pääsiäisajan jumalanpalveluksista löytyy tietoa Tällä viikolla -sivulta.

Hartauksia lähetetään Iskelmä Sastamalan taajuudella 97,7 MHz tiistaisin ja torstaisin klo 12 uutisten jälkeen alkaen kiirastorstaista toukokuun loppuun asti.

Tyrvään kirkko on avoinna huhtikuun loppuun asti päivittäin klo 16-20 hiljentymistä ja rukousta varten. Kirkossa on paikalla seurakunnan työntekijä päivystäjänä. Kirkossa ei saa olla paikalla yli kymmentä henkeä kerrallaan. Kirkossa samaan aikaan olevien välillä tulee säilyttää turvallinen etäisyys.

Seurakunnan Facebook-sivuilla Facebook.com/sastamalanseurakunta/  julkaistaan videoituja hartauksia joka keskiviikko. Hiljaisella viikolla hartauksia julkaistaan päivittäin.

Lapsi- ja perhetyön Facebook-sivulla Facebook.com/sastamalansrknlapsityo/apsi- ja perhetyö julkaistaan keskiviikkoisin lasten hartaus ja perjantaisin askarteluvinkki.

Sastamalan seurkaunnan nuorteniltoihin voi liittyä perjantaisin klo 19 alkaen DISCORD-sovelluksen kautta linkistä: https://discord.gg/2CPJyhW.

Lämpimästi Tervetuloa hiljentymään ja rukoilemaan yhdessä tuttujen seurakunnan työntekijöiden kanssa.

2020-03-19 17:59:00.0