Sastamalan seurakunta sai uuden kirkkoherran ja uuden piispan

Kynttilänpäivänä 2. helmikuuta Sastamalan seurakunnassa vietettiin hienoa ja lämminhenkistä juhlaa. Tampereen piispa Matti Repo asetti virkaansa Sastamalan uuden kirkkoherran Vesa Aurénin. Messun jälkeen jatkui tulojuhla Vammalan seurakuntatalossa.
uutta_S.jpg

”Siunatkoon sinua kolmiyhteinen Jumala, Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja pyhittäköön sinut palvelemaan Kristuksen kirkkoa tässä seurakunnassa.”

Kirkkoherra Vesa Aurénin virkaanasettamismessussa Tyrvään kirkossa oli paikalla 410 henkeä.

Tässä messussa Sastamalan seurakunta sai paitsi uuden kirkkoherran, myös uuden piispan. Sastamalan seurakunta siirtyi 1.1.2020 Turun arkkihiippakunnasta Tampereen hiippakuntaan ja kyseessä oli ensimminen kerta kun piispa Matti Repo toimitti messun Sastamalan seurakunnassa.

Virkaan asettamisessa piispaa avustivat kirkkovaltuuston puheenjohtaja Pirkko Esko, lääninrovastit Olli-Pekka Silfverhuth Pirkkalasta ja Pyhän ja Kuressaarten kirkkoherra Anti Toplaan Virosta, professori Jyrki Knuutila ja Nokian kirkkoherra Lauri Salminen.

Juhlamessun upeassa musiikista olivat mukana kaikki seurakunnan kanttorit, juhlakuoro ja lauluyhtye Pisara.

Tyrvään kirkon jumalanapalvelusta radion kautta kuuntelevia ei valitettavasti ollut tavoittanut tieto Iskelmä Sastamalan lähetystaajuuden muuttumisesta juuri juhlapäivän alla 29.1. Juhlamessu jäi tämän vuoksi monelta valitettavasti kuulematta.

Jotain juhlamessun tunnelmasta voi tavoittaa puheiden ja kuvien kautta. Täältä voit lukea kirkkoherra Vesa Aurénin saarnan ja piispa Matti Revon tervehdyksen Sastamalan seurakunnalle.  Seurakunnan facebook-sivuilla on runsaasti kuvia juhlapäivästä. Alta löydät linkin kuvapäivitykseen.

Kirkkoherra Vesa Aurénin saarna

Piispa Matti Revon puhe

Linkki juhlapäivän kuvakoosteeseen seurakunnan facebook-sivuilla.

2020-02-05 13:14:00.0