Yhteisvastuukeräys alkaa kynttilänpäivänä

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Yhteisvastuu 2020 tukee vanhemmuutta Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 2.2.2020.
BpJobo8F_S.jpg

Anninpirtin väki Yhteisvastuu-asialla. Lippaiden kanssa Eila Reiman (vas.) ja Mirja Eräranta. Takana Juuso Jokinen.

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia Suomessa ja kehitysmaissa. Tänä vuonna Yhteisvastuu juhlii 70 vuotta jatkunutta taivaltaan.

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Keräyksen esimies vuonna 2020 on arkkipiispa Tapio Luoma.

Tämän vuoden Yhteisvastuu-keräyksen tuotolla tuetaan vanhemmuutta Suomessa ja maailman katastrofialueilla.

Keräyksen tuotosta 40 prosenttia jää Suomeen. Puolet kotimaan osuudesta käytetään vanhemmuutta tukeviin toimenpiteisiin seurakunnissa. Toinen puolikas kotimaahan jäävästä tuotosta käytetään tukitoimiin eri puolilla Suomea, kumppaneina Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry.

60 prosenttia Yhteisvastuun tuotosta ohjataan kansainväliseen apuun Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta. Keräystuotolla tuetaan erityisesti naisten ja äitien koulutusta ja toimeentulomahdollisuuksien kasvattamista.

Keräykseen voit osallistua lahjoittamalla rahaa tai antamalla aikaa.

Lue lisää keräyksestä Yhteisvastuukeräyksen sivuilta.

Jos haluat toimia Yhteisvastuu-kerääjänä, ota yhteyttä Sastamalan seurakunnan diakoniatoimistoon.

Sastamalan seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen voit antaa lahjasi täällä.

Kiitos, kun olet mukana!

2020-01-31 14:43:00.0