Kuvataiteilija Heidi Piippo etsii kasvoja ympäristötaideteokseen?

Kuvataiteilija Heidi Piippo ottaa muotteja eri-ikäisten sastamalalaisten miesten ja naisten kasvoista Sastamalan seurakunnan Arkiehtoo –illoissa Vammalan srk-talossa keskiviikkona 30.1. ja 6.2. klo 16 alkaen. Muottien avulla hän valmistaa naamioita Pyhän Marian kirkolle ensi kesänä pystytettävään ympäriöstötaideteokseen.

naamiontekoa2_THUMB.jpg

Pyhän Marian kirkolle on ensi kesänä tulossa kuvataiteilija Heidi Piipon ympäristötaideteos. Kyseessä on väliaikainen teos, joka koostuu kevyistä paperi- ja savinaamioista. Naamiota Heidi Piippo valmistaa eri sukupuolta olevien ja eri-ikäisten sastamalalaisten kasvoista kipsimuotin avulla. Valmiit naamiot Heidi Piippo ripustaa ohuiden vaijerien avulla roikkumaan rannan puista.

Heidi Piippo valmistaa muotteja naamioita varten Sastamalan seurakunnan Arkiehtoo –illoissa Vammalan seurakuntatalossa ainakin keskiviikkona 30.1. ja 6.2. klo 16 alkaen. Jos haluat kasvosi mukaan taideteokseen, tule paikalle!

Idean taideteokseen Heidi Piippo sai toimiessaan Pyhän Marian kirkolla kesäoppaana vuonna 2018.
-Moni kirkolla vieraillut ihmetteli entisajan kirkkomatkojen pituutta. ”Mitähän matkalaisten mielessä on liikkunut? Kuinka pitkään matkaa on valmisteltu ja kuinka kauan matka on kestänyt?!” Tuohon ihmettelyyn oli helppo samaistua. Sain idean taideteoksesta jonka sijoitan Pyhän Marin kirkon rantaan, kohtaan jossa kirkkomatkalaiset vuosisata toisensa jälkeen nousivat maihin veneillään.

Teoksen yhteyteen kiinnitetään pieni taulu jossa on qr-koodi. Koodia klikkaamalla katsoja saa lisää tietoa teoksesta, toteutuksesta ja sisällöstä.

Pyhän Marian ympäristötaideteos on osa kokonaistaideteosta, jonka Heidi Piippo toteuttaa Sastamalan museon Tornihuvilaan huhti-elokuussa 2019. Näyttelyn työt käsittelevät Sastamalan kulttuurihistoriaa eri teemoin.

2019-01-27 21:35:00.0