Seitsenristi - Pyhän Olavin oma korusarja

Tyrvään Pyhän Olavin kirkon päätyseinää koristavasta Seitsenristi -kuviosta on tehty kirkolle oma korusarja. Koruja on saatavilla Pyhän Olavin kirkossa ja Sastamalan seurakunnan kirkkoherranvirastossa.
seitsenristi_L.jpg

Tyrvään Pyhän Olavin kirkon päätyseinää koristaa kaunis pyöröristi. Kuvio on aikakauden kirkoissa tyypillinen. Taiteilija Kuutti Lavonen maalasi ristikuvion Tyrvään Pyhän Olavin kirkkoon ja käytti kuviosta nimeä seitsenristi. Seitsenristi -kuviosta on tehty Pyhän Olavin kirkon oma korusarja. Korjuja on saatavilla Pyhän Olavin kirkossa ja Sastamalan seurakunnan kirkkoherranvirastossa.

Seitsenristi -korusarjan on Sastamalan seurakunnalle suunnitellut Vammalasta kotoisin oleva kultaseppä Miikka Lumme. Koruja on saatavilla ainoastaan Tyrvään Pyhän Olavin kirkosta ja seurakunnan kirkkoherranvirastossa.

Hopeiset Seitsenristi-korut valmistaa Naantalin Hopeapaja.

Seitsenristi-sarjassa on koruja kaikenikäisille. Pikkuriipus soveltuu kastelahjaksi tai lapsen koruksi. Ristit ovat haluttuja rippilahjoja. Isommat ristit ja rintakorut sopivat syntymäpäivien muistolahjoiksi. Viimeisimpänä korusarja täydentyi korvakoruilla ja pikkuriipuksella.

Seitsenristi-korut on valmistettu hopeasta. Tilauksesta koruja saa myös kultaisena.

Seitsenristi -korujen hinnat

Iso ristiriipus                               92 e