Lapsiparkki jumalanpalvelukseen?

Tyrvään kirkon sakastissa on joskus jumalanpalveluksen aikana lapsille pyhäkoulu. Entä muissa kirkoissa? Onko ideaa mahdollista kehittää, ja toteuttaa kirkonmenojen ajaksi pienimmille jonkinlainen lapsiparkki, vaikka yhdessä Mannerheimin lastensuojeluliiton tai muun järjestön kanssa? Jos lastenhoito olisi näin järjestetty, nuorten perheiden olisi helpompi lähteä messuun.

Lapsiparkki on hyvä idea jumalanpalvelukseen, ja niitä on joskus ollutkin. Nuorille perheille ja kaikenikäisille on mahdollista osallistua myös Sastamalamessuun Vammalan seurakuntatalossa, missä lasten kanssa oleminen on merkittävästi helpompaa. Messu järjestetään lähes joka kuukauden toinen sunnuntai klo 16 Vammalan seurakuntatalossa. Kannattaa seurata myös ilmoituksia perhekirkoista.

- Ari Paavilainen