Pyörätuolilla Pyhän Olavin kirkkoon

Toivon Pyhän Olavin kirkolle esim. kevytrakenteista nostettavaa ramppia rullatuoliseurakuntalaiselle. Nyt kävi niin, että hän joutui lähtemään kotiin, koska ei päässyt liikuntaesteisenä kirkkoon illan tapahtumaan. Arvelen, että autolla olisi päässyt kiviaidan ohi niin, että hän olisi autosta noustessa ollut miltei rappusilla. Miten on: Oletteko testanneet pääseekö autolla ihan portaiden eteen?

Olisikohan käynyt niin, ettei hän huomannut kirkon sivuovea? Autolla pääsee aivan kirkon portin eteen. Siitä ei ole portaita tai muitakaan esteitä sivuovelle, josta kirkkoon muutenkin yleisesti kuljetaan. Sivuovella ei ole portaita tai kynnystä, josta ei pääsisi rullatuolilla ylitse. Tyrvään Pyhän Olavin kirkossa on siis esteetön pääsy myös liikuntarajoitteiselle, mutta tutkimme pitäisikö se merkitä jotenkin selvemmin.

- Ari Paavilainen