Apua sukututkimukseen

Voiko netin kautta tiedustella sukututkimukseen liittyvistä asioista vai pitääkö seurakuntaan ottaa yhteyttä puhelimitse? Asun toisella puolen Suomea ja matkan sekä töideni takia on vaikea tulla tutkimaan rippikirjoja. Miten minun kannattaisi toimia?

Tiedustelut ja tilaukset voi tehdä sähköpostitse, puhelimitse, kirjeitse, miten kullekin parhaiten sopii (kirkkoherranvirasto(at)sastamalanseurakunta.fi, p 03 521 9000, Sastamalan seurakunta, Aittalahdenkatu 12, 38200 Sastamala).
Sukututkimukset lähetetään vain postitse. Sukututkimuksen voimassa olevista hinnoista voi lukea lisää kirkkoherranvirastoa käsittelevältä sivulta.
Tilauksissa kannattaa rajata tiedot, mitä haluaa, eikä pyytää ”niin pitkälle kuin löytyy”. Toinen vaihtoehto on ilmoittaa rahamäärä, jolla tutkitaan.
Sukututkimusta voi tehdä myös itse, ja silloin kannattaa varata aika etukäteen.