Seitsenristi - Pyhän Olavin oma korusarja

Tyrvään Pyhän Olavin kirkon päätyseinää koristaa kaunis pyöröristi. Kuvio on aikakauden kirkoissa tyypillinen. Taiteilija Kuutti Lavonen maalasi ristikuvion Tyrvään Pyhän Olavin kirkkoon ja käytti kuviosta nimeä seitsenristi. Seitsenristi -kuviosta on tehty Pyhän Olavin kirkon oma korusarja. Korjuja on saatavilla Pyhän Olavin kirkossa ja Sastamalan seurakunnan kirkkoherranvirastossa.

Seitsenristi-korusarjan on Sastamalan seurakunnalle suunnitellut Vammalasta kotoisin oleva kultaseppä Miikka Lumme. Koruja on saatavilla ainoastaan Tyrvään Pyhän Olavin kirkosta ja seurakunnan kirkkoherranvirastossa. Seitsenristi-korusarjan koru lähikuvassa.

Hopeiset Seitsenristi-korut valmistaa Naantalin Hopeapaja.

Seitsenristi-sarjassa on koruja kaikenikäisille. Pikkuriipus soveltuu kastelahjaksi tai lapsen koruksi. Ristit ovat haluttuja rippilahjoja. Isommat ristit ja rintakorut sopivat syntymäpäivien muistolahjoiksi. Viimeisimpänä korusarja täydentyi korvakoruilla ja pikkuriipuksella.

Seitsenristi-korut on valmistettu hopeasta. Tilauksesta koruja saa myös kultaisena.

Seitsenristi -korujen hinnat

Iso ristiriipus                               92 e
Pieni ristiriipus                            79 e
Rintakoru / Kaulakoru (kääty)   99 e