Apua ja tukea

Joskus elämä tuo eteesi tilanteen, jossa tarvitset tukea, rohkaisua, lohdutusta tai aineellista apua. Silloin ei kannata jäädä yksin. Tässä tilanteessa diakoniatyöntekijämme tarjoavat apuaan.

Ota yhteyttä diakoniatyöntekijöihin, jos haluat luottamuksellisesti keskustella asioistasi. Voit joko soittaa tai lähettää heille viestiä tai jättää yhteydenottopyynnön nettilomakkeellamme. Voit myös sopia tapaamisen papin kanssa ottamalla yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai suoraan haluamaasi pappiin. Jos sinä tai läheisesi toivotte sielunhoitoa sairaalassa, voit pyytää papin sairaalaan.

Tästä linkistä voit lukea lisätietoa tavoista, joilla seurakunnan diakonia voi tarjota sinulle apuaan.

Diakonia järjestää myös monia ryhmiä, joissa voi saada tukea elämään.

Keikyän, Kiikan ja Mouhijärven alueella VirrenViejät voivat tulla vierailulle kotiisi laulamaan virsiä, mikäli et itse voi tulla kirkkotilaisuuksiin esimerkiksi fyysisen rajoitteen vuoksi.

Tästä linkistä voit jättää esirukouspyyntöjä.

Diakoniatoimisto

Vammalan diakoniatoimisto on Torikeskuksen 3. kerroksessa (Torikatu 1). Yhteydenotot keskustassa ja kappeliseurakuntien alueilla oman alueen diakoniatyöntekijöihin puhelimitse tai sähköpostilla.

Kirkolta keskusteluapua

Kirkko tarjoaa keskusteluapua usean eri kanavan kautta. Käytettävissä ovat puhelin-, netti-, chat- kuin kirjekanavatkin. Katso lisää kirkon keskusteluavusta osoitteesta http://www.kirkonkeskusteluapua.fi/.

Henkilö on laittanut kätensä toisen, kumarassa olevan ja surullisen näköisen henkilön olkapäälle.
Kuva: Aarne Ormio / Kirkon kuvapankki